قیمت هر شات عکاسی غذا در مشهد چقدر است؟

به طور خلاصه قیمت هر شات عکاسی غذا در مشهد، طبق تعرفه های مجموعه های عکاسی تبلیغاتی محصول، رقمی بین 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان است. بدیهی است که میزان تجربه، نوع دوربین و کیفیت لنز، تجهیزات نوری مورد استفاده، میزان تجربه ی عکاس در عکس برداری و ادیت (ویرایش و پردازش عکس) همگی در نحوه ی قیمت گذاری تاثیر دارند. بهترین توصیه : گول قیمت های بسیار پایین و بسیار بالا را نخورید!

عکس غذا سینی ایرانی سه نفره

عکاسی عذا تنها با 10 هزار تومان؟؟

اگر در انجام کاری خوبی، هیچوقت اون کار رو رایگان انجام نده!

تقریبا همه ی ما این دیالوگ معروف رو به خاطر داریم. اما هدف از بیانش توی این مقاله چیه؟ خب خیلی راحت و خودمونی بهتون بگم :

عکاس های تبلیغاتی و صنعتی خوب برای دوربین و تجهیزاتشون هزینه ی بالایی می پردازن و در مقابل کیفیت کاری بالایی که به مشتری ارائه میدن، هزینه ی اون رو دریافت میکنن…

در مقابل عکاس هایی رو داریم که حاضرن برای به دست آوردن پروژه و بیکار نماندن، قیمت هایی پایین تر از عرف بازار به مشتریان بدهند. قیمت هایی مثل : هر فریم عکس 80 هزارتومان، 50 هزارتومان، 30 هزارتومان و حتی 10 هزارتومان!!

بدیهی است که در ابتدا تمایل کارفرمایان کار کردن با عکاس های گروه دوم بسیار بیشتر است، چرا که هزینه ی تمام شده برای انجام پروژه به شدت کاهش می بابد. (نصف، یک چهارم و گاهی اوقات حتی تا یک دهم!!) اما نکته ی قابل توجه درست زمان تحویل عکس ها است. کارفرما با عکس هایی مواجه می شود که نه تنها از نظر کیفیت و ظرافت حرفی برای گفتن ندارد، بلکه از نظر تکنیک عکس برداری و همچنین ادیت، دارای ضعف های بزرگ است. عکاس هم در پاسخ به کیفیت پایین نتیجه، قیمت پایین انجام پروژه را به کارفرما یاداوری می کند 🙂

نتیجه؟ اگر به دنبال کیفیت بالای خروجی کار (مثل عکس های تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد های خیابانی) هستید، باید هزینه اش را بپردازید. و اگر نه یا باید به کیفیت پایین عکس ها بسنده کنید و یا دوباره زمان و پول خود را برای تکرار مجدد پروژه با عکاسی دیگر به هدر دهید. انتخاب با شماست…!

 

عکس غذا ژامبون تنوری قارچ و پنیر

 

نوع دوربین و لنز تا چه اندازه در نتیجه ی کار عکاسی اثر گذار اند؟

توانایی تشخیص دوربین و لنز حرفه ای با دوربین و لنز آماتوری از عهده ی تمام افراد بر نمی آید. برای همین اکثر اوقات کارفرمایان نمی توانند علت اصلی تفاوت فاحش تعرفه های عکاسی غذا را بدانند. علت اینجاست: هزینه ی تجهیزات!

امروز در تابستان 1403 که این پست را می نویسم شما به راحتی می توانید با پرداخت رقمی کم تر از 10 میلیون تومان (رقمی کمتر از پول یک گوشی میان رده) صاحب دوربین دیجیتال همراه با لنز شوید. (اما چه دوربینی با چه لنزی؟) یک دوربین DSLR اقتصادی کارکرده از برند نیکون (D3100) به علاوه ی لنز کیت (18-55) کارکرده چیزی است که نصیب شما می شود. حال در مقابل دوربین SONY Alpha A1  را در نظر بگیرید که تنها بدنه آن بدون لنز امروز قیمتی حدود 350 میلیون تومان دارد. این رقم بعلاوه قیمت لنز، چیزی بیشتر از 400 میلیون تومان می شود. (رقمی 40 برابر انتخاب اول)

نتیجه واضح است: یکی از بزرگ ترین دلایل اختلاف تعرفه های عکاسی، نوع دوربین و لنز مورد استفاده ی عکاس است.

 

 

تجهیزات نوری تا چه اندازه در نتیجه ی کار عکاسی تبلیغاتی اثر گذار اند؟

نور نور نور. تمامی اصول عکاسی به نحوی با مقوله ی نور در ارتباط اند. بدون نور مناسب شما با بهترین دوربین عکاسی هم نمی توانید عکس هایی مجذوب کننده داشته باشید! و این در حالی است که خیلی از عکاسان تازه کار، اهمیتی به این موضوع نمی دهند و تنها با در دست گرفتن دوربین به محل انجام پروژه می روند. نتیجه؟ عکس هایی با وضوح پایین و نویز بالا به علت شرایط نوری نامناسب.

پس علت بعدی اختلاف قیمت عکاسی غذا به داشتن یا نداشتن و نوع تجهیزات نوری مرتبط است. تور های اسپیدلایت (فلاش) و نور های ثابت (LED و استودیویی)، لایت باکس، رفلکتور و سه پایه، از تجهیزات لازم برای عکاسی محصول و به خصوص عکاسی نبلیغاتی غذا است. در نتیجه از عکاسی که این تجهیزات را همراه ندارد و فقط دوربین و لنز را همراه خود به محل عکاسی می آورد، توقع عکس های خیره کننده نداشته باشید!

 

کم ترین قیمت عکاسی غذا و بیش ترین قیمت عکاسی غذا در مشهد

در خصوص کم ترین قیمت عکاسی غذا بالاتر صحبت کردیم. توقعی که باید از سفارش عکاسی غدا با تعرفه شاتی 10 هزار تومان داشته باشید، چیزی شبیه این است:

عکاس می آید، محصول غذایی شما را روی میز رستوران یا کانتر می گذارد، دکمه ی شاتر را فشار می دهد و می رود.

بدون چینش خلاقانه، بدون نورپردازی لازم، با عجله و احتمالا فرمت عکسبرداری JPG است. (فرمتی که به عکاس قدرت کم تری برای ادیت عکس می دهد ولی خیلی زود آماده ی ارسال می شود.) و کمتر از یک ساعت بعد عکس های شما آماده است. نتیجه چه عکسی است؟ عکسی که تقریبا مشابه با عکسی است که با گوشی خود می توانستید بگیرید!

 

و توقعی که باید از عکاسی با تعرفه شاتی 1 میلیون تومان داشته باشید، چیزی شبیه این است:

عکاس محصول شما را تحویل می گیرد، به استودیو شخصی اش می رود، پرده ی بک گراند را تنظیم می کند، چینش خلاقانه، زاویه ای مناسب و ترکیب بندی فوق العاده را انتخاب می کند، نورپردازی های لازم را انجام می دهد و دکمه ی شاتر را فشار می دهد. سپس مدت زمان زیادی را صرف ادیت عکس شما که قطعا با فرمت (RAW) عکاسی شده است، می کند. ادیت حرفه ای شامل اصلاح نور و رنگ، وایت بالانس، اصلاح شارپنس و حذف ایرادات عکس. (شاید هم انجام پروسه هایی مثل فوتومونتاژ و دبل اکسپوژر)

نتیجه چه عکسی است؟ عکسی فوق العاده که مشتری شما تنها با نگاه کردن به آن ترغیب می شود آن را سفارش دهد. (حتی بدون نگاه کردن به قیمت!)

 

 

 

تعداد عکس های درخواستی توسط کارفرما چه تاثیری بر روی قیمت دارد؟

یکی از اصلی ترین شاخص های قیمت دهی در بحث عکاسی تخصصی در هر شاخه ای (پرتره، تبلیغاتی یا صنعتی)، مساله ی تعداد عکس های درخواستی است. بدیهی است که سود پروژه ای با تعداد 1000 فریم عکس در مقایسه با پروژه ای که تنها 10 فریم عکس نیاز دارد، زمین تا آسمان تفاوت دارد. به همین علت، عکاس ها و شرکت های عکاسی برای برنده شدن در مناقصه های کارخانجات و برند های معتبر و در دست گرفتن پروژه ها، تخفیفات ویژه ای را در نظر می گیرند. مثلا برای پروژه ای با 1000 فریم عکس تخفیف 50 درصدی (و یا حتی برای مواردی، درصد هایی بیشتر تا 70 درصد!!) روی هر فریم، قیمتی متعارف است.

 

تعرفه عکاسی غذا با توجه به تعداد

 

نمونه جدول قیمتی عکاسی غذا (سبز = عکاسی و ادیت حرفه ای _ مشکی = عکاسی و ادیت معمولی)

 

عکاسی غذا برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

عکاسی تخصصی غذا که نوعی عکاسی محصول و بخشی از عکاسی صنعتی _ تبلیغاتی محسوب می شود، برای طیف وسیعی از کسب و کار ها پیشنهاد می شود. تقریبا تمامی کسب و کار های مرتبط با فروش مواد غذایی اعم از آجیل فروشی ها، میوه فروشی ها، لبنیاتی ها، قصابی ها، ماهی فروشی، عطاری ها، مراکز فروش نان فانتزی، پروتئینی ها و کسب و کار های مشابه می توانند از مشتریان بالقوه عکاسی غذا باشند. اما کارفرمایان اصلی پروژه های عکاسی غذا عبارتند از:

 

1) رستوران، کترینگ و کبابی ها

شهر مشهد در زمینه ی اغذیه به رستوران ها و غذاهای ایرانی اش معروف است. کافی است یک روز جمعه با خانواده خود به ییلاقات شاندیز یا طرقبه سفر کنید تا تعداد زیادی رستوران ها در مسیر خود ببینید. تمامی این رستوران ها و کترینگ ها برای دیده شدن بیشتر، و انتخاب شدن توسط مشتریان، نیاز به تبلیغات دارند. تبلیغات بیلبورد های خیابان های منتهی به مسیر رستوران، تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فعالیت در نرم افزار های سفارش آنلاین غذای سنتی (همچون اجاق و مامان پز) و همچنین ساخت منو های آنلاین، همه و همه نیازمند عکاسی غذا حرفه ای می باشد.

 

رزومه عکس های رستورانی گالری آدرن

 

 

 

2) آبمیوه فروشی، کافی شاپ و شیرنی فروشی ها

حتما شما هم شاهد رشد چشمگیر تعداد کافی شاپ ها و تیک اوی (بیرون بر) ها در سطح شهر هستید. بی شک نیاز به دیده شدن کسب و کار در شبکه های مجازی همچون اینستاگرام و ساخت منو های آنلاین، از دغدغه های مهم کافی شاپ داران است. که با صرف هزینه ای کوچک در بحث عکاسی غذا می توانند شاهد رشد چشمگیر فروش آنلاین، مراجعان حضوری بیشتر و تبدیل شدن به یک برند باشند. آبمیوه فروشی ها و شیرینی فروشی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

رزومه عکس های کافی شاپی گالری آدرن

 

3) فست فود و اغذیه ای ها:

امروزه با افزایش ساعات کاری اکثر افراد جامعه، و به منظور اختصاص کم ترین زمان برای صرف غذا، انتخاب بسیاری از شاغلین اغذیه ای ها هستند. علاوه بر این، غذای محبوب جمع های دوستانه بیشتر ساندویچ، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا است تا برنج و کباب 🙂

ظهور نرم افزار های سفارش آنلاین غذا (همچون اسنپ فود، زودکس، اوفود و دلینو) و لزوم داشتن عکس های با کیفیت برای ترغیب مشتری به سفارش از مجموعه شما و برندینگ در شبکه های اجتماعی همه و همه نیازمند عکاسی غذا است.

 

رزومه عکس های فست فودی گالری آدرن

 

 

 

 

گالری آدرن از چه تجهیزاتی برای عکاسی غذا استفاده می کنند؟

 

دوربین و لنز:

 

CANON 77D

دوربین 77D CANON

 

 

18-135mm STM F1:3.5-5.6

لنز 18-135 میلیمتری STM کنون

 

 

 

تجهیزات نوری:

 SPEED LIGHT (FLASH) GN:33

فلاش اسپیدلایت گودکس

 

 

 LIGHT BOX 90*90

 

 

 

REFLECTOR WESTCOT

 

 

LIGHT CAGE

کیج نوری دو رنگ

 

 

TRIPOD

 

سه پایه عکاسی

 

 

 

تعرفه های عکاسی غذا گالری آدرن

طرح اکونومی (مقرون به صرفه)

این طرح مناسب افرادی است که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند و یا به هر دلیلی قصد دارند کم ترین هزینه ی ممکن را با بالاترین کیفیت خروجی در دسترس داشته باشند.

مشخصات:

  1. عکاسی با دوربین CANON 77D و لنز 18-135mm STM F1:3.5-5.6 و در لوکیشن (محل فروش محصول غذایی)
  2. همراه با  SPEED LIGHT (FLASH) GN:33
  3. همراه با LIGHT CAGE
  4. ادیت نور و رنگ، وایت بالانس، لکه گیری

 

قیمت هر شات عکاسی غذا طرح اکونومی : 100 هزارتومان

(لازم به ذکر است که برای پروژه هایی با تعداد عکس های بالا تخفیف لحاظ می گردد)

 


 

طرح پریمیوم (حرفه ای)

این طرح مناسب افرادی است که نیازمند بهترین پرفورمنس (کیفیت) در عکس های خروجی خود هستند. با پرداخت 50 درصد هزینه بیشتر نسبت به طرح اکونومی از تفاوت های خیره کننده این طرح تخصصی بهره مند شوید.

مشخصات:

  1. عکاسی با دوربین CANON 77D و لنز 18-135mm STM F1:3.5-5.6 و در لوکیشن (محل فروش محصول غذایی)
  2. همراه با  SPEED LIGHT (FLASH) GN:33
  3. همراه با LIGHT CAGE
  4. همراه با LIGHT BOX 90*90
  5. همراه با REFLECTOR WESTCOT
  6. همراه با TRIPOD
  7. ادیت نور و رنگ، وایت بالانس، لکه گیری
  8. اصلاح پرسپکتیو، شارپنس و بلار
  9. ادیت بک گراند به سلیقه کارفرما (پشت سفید، پشت رنگی و بک گراند سفارشی)
  10. اجرای فیلتر های رنگی به سلیقه کارفرما (ته مایه گرم و سرد، سلکتیو کالرینگ)

 

قیمت هر شات عکاسی غذا طرح پریمیوم : 150 هزارتومان

(لازم به ذکر است که برای پروژه هایی با تعداد عکس های بالا تخفیف لحاظ می گردد)

 

بنر عکاسی کافی شاپی، رستورانی و فست فودی

نحوه ی تسویه حساب و شرایط عقد قرارداد

بسته به تعداد عکس درخواستی کارفرما، بروکراسی های شرکتی طرف قرارداد و همچنین شرایط پرداخت هزینه، شرایط گوناگوتی در نظر گرفته می شود. در پروژه های کوچک که تعداد عکس های مدنظر کارفرما کمتر از 10 فریم است، عموما نیاز به عقد قرارداد نیست. و پروژه با پرداخت بخشی از هزینه ی نهایی تحت عنوان پیش پرداخت، آغاز و هنگام تحویل عکس های ادیت شده، تسویه حساب انجام می گردد.

برای پروژه های بزرگ تر، شرایط متفاوت است. به منظور اطمینان از انجام تعهدات طرفین، قراردادی با بند های مورد توافق طرفین بسته می گردد که نحوه ی پرداخت(نقد یا چک)، قسط بندی، تخفیفات، شرایط لغو قرارداد، جریمه کنسلی و مواردی از این دست در آن ذکر می شود. (جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط عکاسی غذا در مشهد می توانید با ما در تماس باشید)

 

 

سوالات متداول (FAQ)

۱. قیمت‌های عکاسی غذا در مشهد چقدر است؟

پاسخ: قیمت عکاسی غذا در مشهد بسته به امکانات، تجربه عکاس و نوع پروژه متفاوت است. از 100 هزارتومان تا 400 هزارتومان

۲. آیا در مشهد عکاسان خاصی برای عکاسی غذا وجود دارند؟

پاسخ: بله، در مشهد عکاسان حرفه‌ای و متخصص در زمینه عکاسی غذا فعال هستند.

۳. چقدر زمان برای عکاسی غذا در مشهد نیاز است؟

پاسخ: زمان لازم برای عکاسی غذا در مشهد بستگی به تعداد غذاها، جزئیات پروژه و نوع عکس برداری مدنظر مشتری دارد. از یک ساعت تا چندین روز

۴. آیا امکان انجام عکاسی غذا در مشهد به صورت خارج از استودیو (در محل مدنظر مشتری) وجود دارد؟

پاسخ: بله، عکاسان محصول در مشهد امکان عکاسی غذا در محیط‌های خارج از استودیو را فراهم می‌کنند.

۵. آیا در مشهد خدمات ادیت عکس برای عکاسی غذا ارائه می‌شود؟

پاسخ: بله، بسیاری از عکاسان در مشهد خدمات ویرایش تصاویر برای عکاسی غذا را همراه با عکس برداری و بدون دریافت هزینه جداگانه ارائه می‌دهند.

۶. چه نوع تجهیزات و دوربین‌هایی برای عکاسی غذا در مشهد استفاده می‌شود؟

پاسخ: عکاسان حرفه‌ای در مشهد از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR و یا بدون آینه همراه با تجهیزات نورپردازی مناسب برای عکاسی غذا استفاده می‌کنند.

۷. آیا امکان سفارش عکاسی غذا در مشهد به صورت آنلاین وجود دارد؟

پاسخ: بله، بسیاری از عکاسان در مشهد امکان سفارش و دریافت عکس‌ غذا را به صورت آنلاین فراهم می‌کنند.

۸. چگونه می‌توانم با عکاسان حرفه‌ای عکاسی غذا در مشهد تماس بگیرم؟

پاسخ: معمولاً شما می‌توانید با عکاسان حرفه‌ای عکاسی غذا در مشهد از طریق وبسایت‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی آن‌ها در تماس باشید.

۹. آیا قابلیت تحویل فایل‌های RAW برای عکس‌برداری غذا در مشهد وجود دارد؟

پاسخ: بسته به سیاست های شرکت عکاسی و یا عکاس متفاوت است، گاهی بله و گاهی خیر. اما بسیاری از عکاسان در مشهد قابلیت تحویل فایل‌های RAW برای عکس‌برداری غذا را فراهم می‌کنند.

۱۰. آیا قابلیت چاپ و چیدمان عکس‌های غذا در مشهد وجود دارد؟

پاسخ: بله، بعضی از عکاسان در مشهد، قابلیت چاپ و چیدمان عکس‌های حرفه‌ای غذا را ارائه می‌دهند.